9 Practici Eficiente Pentru a Construi Backlinkuri pentru Afacerea Ta

9 Practici Eficiente Pentru a Construi Backlinkuri pentru Afacerea Ta

Proprietarii de afaceri, si in special cei care detin companii mici, nu stiu de unde sa inceapa pentru a crea backlink-uri pentru site-ul lor. Nu trebuie sa-ti faci griji daca nu stii sa-ti adaugi site-ul in Google My Business, deoarece iti explicam totul pana la cele mai mici detalii in acest ghid extrem de util.

Optimizarea SEO se bazeaza in continuare pe crearea de linkuri pentru toate tipurile de afaceri, indiferent de marimea lor. Cu toate acestea, in ultimii ani au survenit schimbari referitoare la calitatea linkurilor si modalitatile de a le obtine.

In SEO, backlink-urile sunt link-uri necesare pe care website-ul tau le primeste de la website-uri externe, care reprezinta o sursa de autoritate in industria ta. Mai precis, “backlink-urile sunt site-uri care trimit catre site-ul tau”. Pentru majoritatea motoarelor de cautare, backlink-urile reprezinta factorul decisiv pentru ranking.

Propriu-zis, motoarele de cautare precum Google, considera backlink-urile un semnal de incredere si le incorporeaza ca si factor de ranking in algoritmul lor de cautare.

Deoarece traficul tau este direct influentat de calitatea backlink-urilor, cu cat mai multe site-uri cu autoritate trimit la site-ul tau, cu atat va creste pozitia ta in motoarele de cautare, precum si traficul. De aceea, obtinerea de link-uri din surse de incredere este o modalitate excelenta de a-ti imbunatati rankingul.

Atunci cand crawl-eaza internetul, robotii de cautare Google verifica backlink-urile site-ului tau, pentru a intelege cum si in ce fel site-urile sunt conectate. Desigur ca exista si alti factori de ranking, insa backlink-urile reprezinta unul dintre cei mai importanti parametrii pentru SEO.

Exista cateva modalitati inteligente de a construi backlink-uri pentru afacerea ta intr-o anumita locatie. In acest ghid, am prezentat conditiile preliminare pentru link building si am explicat cum poti sa obtii backlink-uri de calitate, care sa-ti propulseze afacerea online.

Conditii preliminare procesului de link building

Backlink-urile influenteaza ranking-urile motoarelor de cautare, functioneaza ciclic si au nevoie si de alte aspecte tehnice SEO pentru a fi eficiente. Cu alte cuvinte, construirea de backlink-uri fara a avea o arhitectura a site-ului SEO-friendly, s-ar putea sa nu produca rezultatele dorite pentru afacerea ta.

Inainte de a incepe o campanie de link building, raspunde la urmatoarele intrebari:

1. Este site-ul tau optimizat tehnic?

Trebuie sa te asiguri ca site-ul tau sa fie optimizat tehnic pentru crawler-ele motoarelor de cautare, precum si pentru a oferi o experienta placuta vizitatorilor. Apeleaza la o echipa de programatori pentru a rezolva orice probleme SEO tehnice legate de viteza de incarcare a site-ului, afisarea site-ului pe dispozitive mobile, continut duplicat, meta taguri si multe altele.

2. Beneficiaza site-ul tau de arhitectura potrivita?

Sa construiesti o arhitectura a site-ului conform principiilor SEO presupune sa-ti faci site-ul usor de crawl-uit si de descoperit de motoarele de cautare. In plus, inseamna sa gandesti o structura a site-ului usor de navigat pentru vizitatori. Un site cu o structura SEO prietenoasa te va ajuta sa obtii cele mai bune rezultate pentru campania ta de link-building.

3. Continutul site-ului tau este de calitate?

Un website care beneficiaza de continut de calitate si de resurse de informare utile are mult mai multe sanse sa obtina backlink-uri puternice. De fapt, site-urile care ofera resurse valoroase tind sa atraga backlink-uri mai natural decat celelalte. De aceea, inainte de a incepe campania de link-building, va trebui sa investesti in continut de calitate pentru website-ul tau.

Crearea de link-uri pentru site-urile micilor afaceri

Procesul de link building poate sa difere foarte mult de la business la business, in functie de obiectivele SEO si de bugetul alocat pentru marketingul online.

Pentru a crea un mix de link-uri puternic, ai nevoie de continut de foarte buna calitate si de proprietati digitale precum ghidurile utile, postari interesante, infografice si eBook-uri. De aceea, majoritatea tehnicilor de link building se bazeaza pe crearea de continut.

Iata cateva metode eficiente de link building pentru mici afaceri

1. Inscrie-ti siteul in directoare din nisa ta

Daca ai o mica afacere, ar trebui sa-ti inscrii site-ul in toate directoarele cunoscute din nisa ta, in special in cele relevante regiunii tale.

Atunci cand cauti in Google, foloseste numele industriei din care faci parte si cuvantul “director” pentru a obtine o lista de directoare unde te poti inscrie. Spre exemplu, poti sa cauti “directoare+ fitness+ Bucuresti” si vei obtine o lista de directoare locale.

Asigura-te ca directoarele pe care vrei sa te inscrii sunt de calitate si ca au reguli editoriale. Nu te inscrie in directoare irelevante.

2. Foloseste-te de parteneriate locale

Daca te adresezi persoanelor dintr-o anumita zona geografica, spre exemplu Bucuresti, atunci parteneriatele cu alte afaceri locale din Bucuresti reprezinta o oportunitate de a obtine backlinkuri de la website-urile lor. Daca ai stabilit deja parteneriate, tot ce trebuie sa faci esti sa iei legatura cu site-urile partenere pentru a-ti plasa un link.

Axeaza-te pe francize si afaceri locale, nu pe corporatii. De asemenea, poti sa repeti prima strategie de link building daca scrii articole pentru blogurile locale. Verifica daca exista bloguri oficiale locale sau de stiri locale care accepta contributii.

3. Foloseste tehnici de skyscraping

Skyscraping-ul este o tehnica de link building care te ajuta sa obtii backlinkuri din surse de calitate si relevante.

Incepe prin a identifica cine sunt competitorii tai si verifica-le cele mai cunsocute resurse. Pentru a afla ce fac competitorii tai si a le descoperi continutul, poti sa folosesti diverse tool-uri online.

Urmatorul pas presupune crearea de resurse similare (si mai valoroase) care sa poata depasi resursele competitorului. Asigura-te ca ai continut usor de urmarit, interesant si relevant.

Odata ce ai finalizat procesul de creare a resurselor, trebuie sa incepi o campanie de outreach si sa-i intrebi pe cei care au bloguri relevante daca ar putea sa mentioneze resursele tale. Aceasta tehnica s-a dovedit eficienta in multe cazuri, conform rapoartelor.

4. Cauta mentiuni ale afacerii tale

Daca tu crezi ca afacerea ta este prezenta in industrie, ai putea sa folosesti tool-uri online pentru a descoperi surse care au folosit numele afacerii tale, fara a-ti pune un link catre site. Poti sa iei legatura cu ei si sa le propui sa insereze un link catre site-ul tau.

Aceasta modalitate este excelenta pentru a descoperi oportunitati de obtinere a link-urilor si pentru a te folosi de prezenta online a brandului tau.

5. Creeaza o pagina de resurse

Poti sa creezi o pagina locala de resurse in care sa incluzi informatii utile pentru companiile din zona ta. Spre exemplu, daca ai un magazin de haine in Bucuresti, poti sa alcatuiesti o lista a celor mai buni vanzatori si producatori din aria ta.

Atunci cand oferi informatii folositoare, alte companii (chiar si competitorii) vor pune un link catre pagina ta de resurse. O alta idee ar fi sa intri in parteneriate cu experti in domeniu pentru a construi pagini de resurse care sa ofere informatii detaliate; efortul pe care il depui construind aceste pagini se va dovedi util atunci cand vei atrage atentia companiilor din industria ta.

O pagina de resurse poate sa fie mentionata in sectiunea Q&A a site-urilor si in forumurile afacerilor locale. S-ar putea chiar sa obtii interviuri si mentiuni ce iti vor oferi ocazia sa construiesti link-uri.

6. Creeaza continut de calitate

Daca vrei sa obtii link-uri din partea marilor publicatii si a blogurilor populare din industrie, ai nevoie sa creezi continut de calitate. Atunci cand spun continut de calitate ma refer la continutul care demonstreaza un punct de vedere pertinent si nu este doar o compilatie de sfaturi sau de liste preluate de pe alte bloguri mai mici din industrie.

Continutul premium include produse de informare precum:

  • Documente oficiale
  • eBook-uri
  • Pagini de resurse
  • Postari ample pe bloguri
  • Guest post-uri scrise in colaborare cu alte persoane
  • Infografice

Ai nevoie de mai mult timp pentru a realiza continut premium , insa acesta are sanse mult mai mari sa obtina un link decat o postare standard pe blog. Parteneriatele cu alte companii, care nu sunt competitorii tai directi, pot sa te ajute sa reduci costurile in timp ce ofera tuturor partenerilor posibilitatea de a atrage link-uri din surse cu autoritate.

7. Scrie guest post-uri

Guest posting-ul ramane o modalitate foarte populara de a obtine backlinkuri pentru site-uri. Acest proces este destul de simplu si presupune gasirea unor bloguri relevante care sunt in cautare de guest bloggeri.

Pentru fiecare blog pe care publici, obtii cel putin un backlink catre site-ul tau. In plus, acest lucru poate sa-ti aduca un flux de trafic constant pe site, daca articolul tau va fi de succes pe blog sau la o cautare Google.

8. Construieste link-uri interne

Link-urile interne reprezinta un factor cheie pentru a avea un blog de succes pentru site-ul tau. Cu ajutorul unei structuri de link-uri interne construita logic, poti ajuta vizitatorii sa navigheze usor paginile site-ului tau si poti creste calitatea experientei vizitatorilor. Exista tool-uri care creeaza automat linkuri interne pe blog, in special daca folosesti WordPress, dar iti recomand sa faci acest lucru manual.

Limiteaza numarul de linkuri interne la 100, atat pentru experienta vizitarorilor, precum si din considerente SEO.

9. Angajeaza experti SEO

In SEO, procesul de link building este continuu, iar procedura pentru a obtine link-uri pentru afacerea ta este obositoare si ar trebui realizata cu ajutorul unui specialist. In plus, practicile SEO puse in aplicare gresit iti pot afecta negativ site-ul, pot sa produca scaderi ale pozitiilor in motoarele de cautare sau penalizari, asadar este indicat sa apelezi la un profesionist.

Angajeaza o agentie SEO care sa faca munca necesara pentru a construi backlink-uri pentru website-ul tau, ce ii vor oferi avantul necesar. Specialistii SEO se vor asigura ca site-ul tau sa aiba mereu continut actualizat si informativ, precum si alte proprietati digitale care sa atraga link-uri catre site-ul tau.

Pentru a construi un profil de link-uri competitiv este nevoie de planificare atenta si daruire, si numai o echipa de experti SEO poate sa faca acest lucru pentru tine. Daca ai o afacere, iti recomand sa alegi o agentie SEO de incredere pentru a profita la maxim de resursele tale locale.

Uneori, obtinerea backlink-urilor de calitate poate fi o provocare, insa, daca ai resursele potrivite, o agentie si proceduri, poti sa gasesti usor oportunitati de link-building. In incheiere, tine minte ca a-ti mentine back link-urile este un aspect la fel de important ca si construirea lor.

0/5 (0 Reviews)

Ce spun clienții noștrii