Cum să convertești vizitatorii în clienți

Cum să convertești vizitatorii în clienți

Ai trafic pe site, însă nu și multe vânzări. Sau poate ai un număr decent de vânzări, dar îl poți îmbunătăți fără costuri adiționale, urmând strategiile de mai jos. Trebuie doar să optimizezi ceea ce deja faci. În acest articol îți voi explica cum să convertești vizitatorii în clienți.

Una dintre regulile mele de aur când vine vorba de convertirea vizitatorilor este că niciun vizitator nu trebuie să părăsească site-ul fără să-ți ofere un mod de a interacționa cu el mai târziu. Doar un vizitator care nu face nicun lucru de mai jos, e un vizitator pierdut. Să vă explic:

1. De la vizitator la cumpărător

Convertirea cât mai multor vizitatori în cumpărători ai produselor sau serviciilor tale este ceea ce-și dorește fiecare antreprenor. De ce? Pentru că profitul tău va crește fără dubii. Însă rata conversiei de achiziții pe majoritatea site-urilor e în jur de 2%-4%. Dacă vrei să crești rata de conversie a achizițiilor, trebuie să faci teste A/B pentru paginile de produse, coșul de cumpărături și să-ți îmbunătățești titlurile și conținutul.

De asemenea, vei genera încredere dacă vei adăuga un certificat SSL (dacă nu ai deja unul) review-uri și o garanție de returnare a banilor. Sunt numeroase articole despre cum să-ți optimizezi site-ul ca să-ți convertești vizitatorii în cumpărători așa că nu voi insita. E suficient să faci o căutare pe Google.

Cum sa convertesti vizitatorii in clienti

 

Chiar dacă ai un site care convertește bine, tot vei avea în jur de 90% din vizitatori care nu vor achiziționa nimic și vor părăsi site-ul. De aceea trebuie să te asiguri ca îți vor lăsa o oportunitate de a-i contacta chiar dacă încă nu cumpără nimic de la tine.

2. De la vizitator la lead

A doua cea mai bună opțiune pe lângă a avea un cumpărător este să ai un potențial client. S-ar putea să decidă să cumpere ceva mai târziu, de aceea trebuie să te asiguri că ai datele lui de contact, fie număr de telefon, adresă poștală sau adresă de mail.

Vizitatorii nu au încredere să-ți ofere cardul de credit, dar sigur vor vrea să-ți dea adresa de mail în schimbul unui cadou. După cum puteți vedea în imaginea de mai jos, aproximativ 80% din utilizatori sunt de acord să li se trimită emailuri de la site-urile pe care le cunosc. De aceea ar trebui să adaugi opțiunea de a se înscrie la newsletter pe site-ul tău.

 

Cum sa convertesti vizitatorii in clienti

 

Pentru a-i determina să facă acest lucru, te sfătuiesc să oferi vizitatorilor tăi o reducere, un ghid care poate fi descărcat sau un tutorial video. Gândește-te cine sunt clienții tăi și ce le poți oferi ca ei să-și dorească să își adauge adresa de e-mail.

Dacă site-ul tău e în WordPress, sunt diferite module pe care le poți folosi pentru asta: Bloom, Mail-Poet, OptinMonter etc. Mai târziu, când vei avea o listă de mail-uri decentă, ar trebui să trimiți știri despre magazinul tău, oferte pentru ultimele produse sau reduceri. Astfel numărul vânzărilor va crește. Ar trebui să folosești un tool precum Algocheck pentru a te asigura că lista ta de emailuri e bună și că adresa mail-ului tău sau IP-ul nu ajung în lista de spam.

3. De la vizitator la follower pe social media

O altă opțiune este să-ți determini utilizatorii să-ți urmărească compania pe Facebook, Twiter sau Youtube. Ori să-ți distribuie conținutul pe rețelele de socializare. De aceea trebuie să adaugi butoane de distribuire pe social media (cine nu le are deja în ziua de azi?).

În plus, faptul că vei putea interacționa cu acești utilizatori la un moment dat, va crește popularitatea brandului tău și încrederea potențialilor cumpărători. Vizitatorii vor achiziționa cel mai probabil de la o companie care are profile active pe rețelele de socializare cu o audiență mare și review-uri bune.

 

Cum sa convertesti vizitatorii in clienti

Img. 3. Source – http://www.wpexplorer.com/social-marketing-basics-wordpress/

 

Unii experți în marketing afirmă că social media marketing e mai bun decât email marketing, însă nu sunt deloc de acord și vă voi explica de ce. Nu ai control complet asupra conturilor de Twitter sau Facebook. Deoarece aceste companii sunt listate la bursă, trebuie să aducă bani acționarilor lor.

Asta înseamnă că în viitor vor începe să ceară bani dacă vrei ca mesajul tău să ajungă la cât mai multi din urmaritorii tai. Așadar, chiar dacă vei avea 5000 de aprecieri pe Facebook, dacă vei posta un mesaj va ajunge doar la 50 sau 100. Pentru a ajunge la mai mulți va trebui să plătești.

4. De la vizitatori la vizitatori frecvenți

Vei avea câțiva vizitatori care nu vor cumpăra nimic, nu-ți vor da adresa de mail, și nu vor distribui, aprecia sau urmări conturile tale de pe rețelele de socializare. Chiar dacă acești vizitatori par pierduți, trebuie să-i faci să-ți țină minte site-ul și să-și dorească să revină.

Poți face asta concetrându-te pe trei lucruri:

  • Branding – ca să-și aducă aminte de compania ta și numele site-ului
  • Calitatea conținutului publicat
  • Retargetare

4.1 Branding

Pentru branding, trebuie să creezi un logo atrăgător care să menționeze numele companiei tale. De asemenea trebuie să adaugi adresa site-ului într-un loc vizibil. Chiar dacă nu vor ține minte numele site-ului, dacă îl vor căuta în Google, vor ajunge la el mai ușor.

4.2 Conținut de calitate

Chiar dacă vor ține minte adresa ta, trebuie să le oferi un motiv să-ți viziteze site-ul. De aceea trebuie să publici frecvent conținut de calitate.

Gândește-te la ce ar vrea să citească potențialii tăi cumpărători. Dacă ai un magazin online care vinde cadouri, creează ghiduri sau liste cu idei de cadouri. Dacă vinzi servicii precum web design, scrie despre ultimele trenduri din industrie, etc.

4.3 Retargetare

Față de bannerele tipice de reclame, reclamele de retargetare sunt o formă de publicitate targetată online, afișate oamenilor care au vizitat deja site-ul tău sau care există în baza ta de date (lead sau client).

Sunt două tipuri de retargetare: prin pixeli sau prin liste. Modul în care lucrează fiecare e destul de diferit și fiecare are diverse avantaje în funcție de scopurile campaniei tale.

4.3.1 Retargetarea prin pixeli este un mod de a reafișa materialele unui vizitator anonim

Aceasta este probabil cea mai comună formă de retargetare. Când cineva îți vizitează site-ul, o bucățică discretă de JavaScript (numit deseori pixel) este adăugat în browserul lor ca un cookie. Când părăsesc site-ul tău pentru a intra pe alte site-uri, cookie-ul notifică platformele de retargetare să afișeze anumite reclame bazate pe paginile specifice pe care utilizatorul le-a vizitat pe site-ul tău.

4.3.2 Retargetarea prin liste funcționează când deja ai contacte în baza ta de date

Poți folosi și liste cu contactele tale existente pentru anumite tipuri de retargetări. Modul în care funcționează e prin adăugarea listelor cu adresele de email într-o campanie de retargetare (de obicei pe o rețea de socializare precum Facebook și Twitter), iar platforma va identifica utilizatorii care au acele adrese și vor afișa doar lor reclamele retargetate.

Concluzii

Când cauți moduri de îmbunătățire a ratei de conversie, nu te gândi doar la transformarea vizitatorilor în cumpărători. Deși acest lucru e important, poți avea profit și prin celelalte metode.

Trebuie doar să fii persistent și să găsești metode prin care să-ți determini vizitatorii să-ți ofere o posibilitate de a interacționa.

0/5 (0 Reviews)

Ce spun clienții noștrii