35 de sfaturi SEO pentru un site perfect optimizat

35 de sfaturi SEO pentru un site perfect optimizat

Ai observat că după ce creezi un site nou, sunt anumiți pași pe care trebuie să îi urmezi de fiecare dată pentru a fi in regulă din punt de vedere al optimizării pentru motoarele de căutare? De asemenea, când oferi servicii SEO clienților, urmezi aceeași pași pentru fiecare proiect pentru a te asigura că totul e bine pus la punct.

Dacă nu ai o fundație SEO solidă pentru site-ul tău, poți construi sute de backlink-uri și site-ul tău nu va fi recompensat cu primele poziții în Google, asta mai ales dacă activezi într-o nișă competitivă.

De aceea m-am decis să scriu această listă cu 35 de sfaturi SEO.

 

35 de sfaturi SEO – Cu ce te ajută?

Această listă acoperă cele mai importante lucruri pe care ar trebui să le consideri când te gândești să lansezi un site și vrei să apari pe primele poziții pentru cuvintele importante pentru afacerea ta.

Cea mai mare greșeală pe care o fac majoritatea oamenilor este să găsească o listă, să o parcurgă până la capăt și să zică „O nu! Îmi lipsește un lucru sau două. Nu voi putea avea un site optimizat!”. Nu trebuie să vă descurajați.

Dacă poți puncta tot de pe această lista, bravo! Daca ai doar câteva, e bine și așa, urmând ca pe parcurs să îmbunătățești asta.

 

35 de sfaturi SEO care îți vor aduce afacerea în top

Ține minte că s-ar putea să nu se aplice toate sfaturile situației tale.

 

Pași tehnici și generali

  1. Ai folosit Screaming Frog, WooRank sau Website Auditor pentru a găsi linkuri nefuncționale, erori sau probleme de scanare a site-ului?
  2. Codul tău HTML e curat și fără erori? Verifică-l cu X3C Validation tool.
  3. Ți-ai instalat Google Analytics? Asta nu e opțional!
  4. Ai adăugat site-ul pe Google Search Console? Din nou, nu e opțional.
  5. Ai adăugat site-ul în Bing Webmaster Tools? Îl poți adăuga și în Yandex Webmaster.
  6. Folosești WordPress? Ai instalat Yoast SEO?
  7. Ai creat o hartă a site-ului în format XML? Dacă da, ai adăugat-o în Google și Bing Webmaster Tools? Folosește XML—Sitemaps.com sau Yoast SEO WordPress plugin.
  8. Ai creat un fișier robots.txt și l-ai verificat în Google Search Console și Bingmaster Tools?
  9. Ai verificat în Google Search Console dacă sunt erori 404/ 500, conținut duplicat, titluri lipsă și alte erori tehnice pe care le-ar putea găsi Google?
  10. Site-ul tău e compatibil cu dispozitivele mobile (telefon mobil și tabletă)? Testează-l folosind Google Mobile Friendly. L-ai verificat pe mai multe browsere cu ajutorul BrowserStack?
  11. Ai instalat un certificat SSL valid? Testează-l pe SSLShopper și SSLlabs. Site-ul tău redirecționează către versiunea https? Testează-l pe RedirectCheck.com.
  12. Ai verificat viteza site-ului tău cu Google PageSpeed Tool și GTMetrix.com? Încearcă să urmezi cât de multe indicații poți.
  13. Serverul unde este găzduit site-ul tău suportă un trafic ridicat? Fă un test de încărcare pe LoadView-Testing.com și un test de supraîncărcare pe LoadImpact.com
  14. Ai folosit Google Keyword Planner?
  15. Ai incorporat cuvântul tău cheie principal în URL-ul paginii tale? Încearcă să-ți scurtezi URL-urile, păstrând cuvintele cheie.
  16. Titlurile paginilor tale au în jur de 65 de caractere sau mai puțin? Titlurile cu o descriere mai mare vor apărea trunchiat.
  17. Meta-descrierele tale au în jur de 155 caractere sau mai puțin? Metadescrierile mai mari nu vor apărea în rezultate.
  18. Ai folosit un tag H1? Cuvântul tău cheie apare la începutul tagului H1? Este înaintea altor taguri (H2, H3, H4)? Folosești doar 1 H1?
  19. Ai conținut de calitate pe site-ul tău? Recomandarea mea este de cel puțin 900 de cuvinte pentru ca motoarele de căutare să înțeleagă subiectul paginii tale.
  20. Ai folosit sinonime și cuvinte cheie LSI în textul tău? Sinonimele sunt benefice, iar utilizarea unui limbaj natural influențat de cuvinte cheie (față de cuvintele cheie exacte) este recomandat!
  21. Imaginile tale au taguri ALT descriptive și nume de fișiere descriptive? Motoarele de căutare „văd” imaginile citind ALT tagurile și uitându-se la numele de fișiere. Încearcă să fii descriptiv când îți denumești imaginile, însă nu exagera.
  22. Conținutul tău are greșeli? Folosește Grammarly pentru a-l verifica sau angajează pe cineva să-l editeze.
  23. Te-ai asigurat că site-ul tău nu crează conținut duplicat? Folosește redirect de 301, taguri canonice sau Google Webmaster Tools pentru a elimina conținutul duplicat. De asemenea verifică-l și pe Copyscape.com.
  24. Ai implementat pe site-ul tău date structurale (structured data)? Verifică pe Google Structured Data Testing. Folosești WordPress? Atunci instalează pluginul Schema.
  25. Site-ul tău are paginile Contact, Despre noi, Protecția datelor, Termeni și Condiții?

 

Linkuri

  1. Îți conectezi paginile interne într-un mod optim pentru SEO? Descrii linkurile pe care le adaugi într-un text ancorat pentru ca utilizatorul și motoarele de căutare să înțeleagă despre ce e vorba?
  2. Paginile tale au linkuri către site-uri cu autoritate? Dacă poți, include cel puțin două linkuri relevante.
  3. Te-ai uitat la profilul de linkuri al competitorilor tăi? Poți folosi Sem Rush, Ahrefs sau SpyGlass.
  4. Ai început optimizarea în afara site-ului, adunând linkuri? Acesta e cel mai greu aspect al SEO, dar și cel mai important.

 

Social Media, Branding și SEO local

  1. Ți-ai înregistrat site-ul în Google My Business?
  2. Ai adăugat butoane de share pentru Social Media?
  3. Ai folosit tool-ul SEO Audit pentru a verifica tot odată ce ai lansat site-ul? Te poți ajuta și de SEO Power Suite sau SEM Rush.
  4. Ai trecut prin toate toll-urle SEO pe care le ai la dispoziție înainte să termini auditul?
  5. Ai creat și adăugat conturi de social media pe Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Pinterest și Google+?
  6. Ți-ai trecut numele afacerii/site-ului tău pe alte rețele importante? Nu numai că vrei să te asiguri că nimeni altcineva nu obține numele contului tău, dar de cele mai multe ori poți „deține” toate rezultatele de pe prima pagină a unei căutări, dacă ai un site sau o companie nouă. Aici ai o listă cu cele mai cunoscute rețele.

 

Concluzii

Cu ajutorul acestui articol, vei construi o fundație care te va ajuta să-ți optimizezi și să-ți crești site-ul într-un mod corect și profitabil. Poți printa această listă cu sfaturi SEO și s-o folosești de fiecare dată când lansezi un site sau când oferi servicii SEO clienților tăi.

Preconizez că importanța on-page SEO (pe site) va crește, depășind linkurile externe. Așa că investește în tine, aplică aceste sfaturi, iar site-ul tău va apărea printre primele rezultate în Google pentru cuvintele alese de tine.

0/5 (0 Reviews)

Ce spun clienții noștrii